koffieverdoving

Maandagochtend. De perfecte ochtend om heerlijk uit te slapen, ontbijtje op bed en daarna rustig te schrijven in de Coffee company. Espresso erbij, tosti en uitzicht op de door de zon verlichte binnenstad. Nou ja, dat zou de ideale setting zijn. Ware het niet dat ik al om tien voor negen bij de Tandarts moest zijn. Op mijn vrije dag en nog wel de maandag! Arggh!

En voordat ik het doorheb, ben ik compleet platgespoten, flink doorboord en kom ik al om half tien verkleumd en uitgeblust aan bij de Coffee company. Als mijn mond al niet half open hing van de verkoudheid, dan nu wel van de verdoving. Wanneer ik een plekje bij het raam heb gevonden, loop ik naar de bar en bestel als een volwaardige Donald Duck mijn welverdiende espresso. De barista zal wel denken, die heeft een zwaar weekend gehad.

Qua wallen helpt de espresso gelukkig al snel. De zon begint te schijnen en krijg al wat meer kleur op mijn wangen. Mijn kiezen voel ik gelukkig niet. Nou ja, eigenlijk voel ik sowieso weinig. Maar dat had ik beter niet kunnen zeggen. AU! De tandarts heeft niet stilgezeten zeg! Natuurlijk, hij zei wel dat ik het eventueel kon voelen, maar hij heeft niet gezegd hoeveel ik zou voelen! Wat nu?!

Meer koffie! Dat is de oplossing. Met voor mijn gevoel enorme hamsterwangen loop ik richting de barista. ‘Espwwesssoo gwaag. Dubbewww’. Ze kijkt me aan alsof er een reuzenhamster voor zich staat. Tja, Malou is de naam en de tandarts is de schuldige. Ik twijfel of ik niet een ristretto moet gaan bestellen om mezelf maar met genoeg koffie te verdoven, maar ik laat het bij de espresso. Gelukkig zorgt deze voor een fijne koffieverdoving, waardoor ik rustig de middag in stuiter.

Leave a Reply

