Veggie twist

En zo zit ik weer eens bij de Coffee company en besluit ik voor de verandering eens een groente smoothie te nemen. Vandaag is de Veggie Twist aan de beurt. Ik vrees dat mijn maag er ook een twist van gaat maken. Veel te gezond! Het is maar goed dat ik er een tripple chocolate brownie tegenover heb om het een beetje in balans te houden.

Ik kijk naar mijn rijk gevulde glas met groene smurrie. Weet ik het wel zeker?! Mijn rietje blijft rechtop in de groene drek steken. Het zou niet eens meer verbazen nu als er een kikker uit deze groene poel zou komen, maar gelijk zegt een stemmetje in mij: ‘Malou! Doe normaal! Natuurlijk komt er geen kikker uit je groene smoothie! Stop met denken en drink dat glas leeg!’

Met een diepe zucht besluit ik te luisteren naar mijn irritante stemmetje. Ik heb nu al spijt van mijn gezonde keus. Neus dicht, ogen dicht… ik kan het! En daar stromen de vitamies en mineralen al binnen… maar niet alleen dat… gedachtes en beelden beginnen ook in razend tempo binnen te stromen. Slik!

Boerenkool shake

Broccoli-bloemkoolpuree

‘Malou! Stop met denken!’

Erwtensoep smoothie

Spinazie-zeewiersap

Kikkerdril

‘Wat?!’

Kikkerdril?! En daar gaat het mis… Ineens zie ik beelden van kikkers die veranderen in zeer aantrekkelijke prinsen. Hmmm! Wat nu als ik na het drinken van mijn veggie twist ineens mijn lege glas zie veranderen in een knappe prins, liggend over mijn laptop in de Coffee Company. Verwachtingsvol slurp ik tot het laatste spinazieblaadje mijn Veggie twist naar binnen en wacht…. op de prins… op zijn witte paard…

Waarom duurt het zo lang?… past ie niet door het glas ofzo?…Heb ik de verkeerde smoothie genomen? Ik kijk naar de kaart met groente smooties. Shit! Hij zat natuurlijk in de ‘mighty green’. Ik had het kunnen weten!… 5 minuten zijn verstreken en nog zie ik geen wit paard of prins… Zou het misschien druk zijn in de stad?! Zou de brug misschien open staan? Ik kijk hoopvol de Ebbingestraat in, maar ook daar geen teken van mijn prins en zelfs geen verdwaalde kikker te vinden.

Tien minuten later is er nog geen prins verschenen en ook het witte paard is in geen velden en wegen te bekennen. Ik staar nogmaals naar de kaart met smoothies en dan zie ik het ineens staan: ‘100% groente & fruit, 100% natuurlijk, 100% gezond. Zonder enige toevoegingen’. Dus geen kikkerdril, geen kikkers, geen wit paard….en dan komt het besef: Ook geen prins dus…

Wanneer de veggie twist uiteindelijk is uitgeraasd in mijn hoofd, zie ik dat een leeg wit koffiekopje me al geruime tijd aanstaart. Koffie! Gelukkig is er altijd nog koffie! En vol nieuwe energie bestel ik mijn welverdiende espresso…. hmmm met worteltjestaart!

 

 

Leave a Reply

